Investigación en Educación: los procesos de Sistematización de Experiencias Educativas
Keywords:
Sistematización de Experiencias, educación formal, Prácticas de la EnseñanzaAbstract
Este artículo presenta la metodología de trabajo de investigación que se implementa en la Cátedra I Prácticas de la Enseñanza que consiste en la Sistematización de Experiencias. Esta metodología, desde una perspectiva latinoamericana, apunta a reconocer la riqueza de conocimientos generados en la práctica, recuperar aquellos que han sido valiosos y pertinentes en diversos contextos y hacerlos comunicables para que otros puedan valerse de estas prácticas. Se parte de hacer un recorrido por esta metodología de trabajo y compartir la implementación que se hace desde Prácticas de la Enseñanza para enriquecer la trayectoria formativa de los estudiantes del Profesorado en Comunicación Social de la FPyCS de la UNLP.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The acceptance of an original by the journal implies the non-exclusive transfer of the patrimonial rights of the authors in favor of the publisher, who allows the reuse, after its edition (postprint), under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.
According to these terms, the material can be shared (copy and redistribute in any medium or format) and adapted (remix, transform and create another work from the material), provided that a) the authorship and the original source of their publication (magazine and URL of the work) are cited, b) is not used for commercial purposes and c) the same terms of the license are maintained.
The assignment of non-exclusive rights implies that after postprint in Oficios Terrestres authors may publish their work in any language, media and format; in that case, it is requested that they signal that the material was originally published by this journal.
Assignment also entails the authors’ authorization for the work to be collected by SEDICI, the institutional repository of the Universidad Nacional de La Plata, and for it to be indexed in the databases that the publisher thinks appropriate for enhancing the visibility of the published work and its authors.
In addition, the journal encourages authors to submit their works to other institutional and thematic repositories after their publication in Oficios Terrestres, under the assumption that offering society unrestricted access to scientific and academic production contributes to a greater exchange in global knowledge.