From where it comes and where is going the educative, cultural and public television in Argentina

Authors

Keywords:

television, contents, education, State

Abstract

In Argentina, the current television has not only been revolutionary because of its digital format also incorporated new audiovisual contents that challenges the established knowledge. In this new scenery, the formative, educative and pedagogic senses begins to take major importance since the sanction of the Law 26.522 of Audiovisual Communication Services and the creation of the public children channel Paka Paka, of the Department of Education of the Nation, which contents prioritize the national identity and from where the children are conceived as builders of the reality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

María Florencia Codoni, UNLP

Facultad de Periodismo y Comunicación Social

References

ALFAGEME, Erika; CANTOS, Raquel; MARTÍNEZ, Marta (2003).

De la participación al protagonismo infantil. Propuestas para la

acción. Madrid: Edición Plataforma de Organizaciones de Infancia.

DORFMAN, Ariel; MATTELART, Armand (1971). Para leer al Pato

Donald. Valparaíso: Ediciones Universitarias de Valparaíso.

LIPOVETSKY, Gilles [1986] (1995). La era del vacío. Barcelona:

Anagrama.

ORTIZ, Renato (1998a). Otro territorio. Ensayos sobre el mundo

contemporáneo. Bogotá: Convenio Andrés Bello.

ORTIZ, Renato (1998b). Los artífices de una cultura mundializada.

Bogotá: Siglo del Hombre Editores.

RINCÓN, Omar (comp.) (2005). Televisión pública: del consumidor

al ciudadano. Buenos Aires: La Crujía.

WOLTON, Dominique (1999). Internet, ¿y después? Una teoría crí-

tica de los nuevos medios de comunicación. Barcelona: Gedisa.

REFERENCIAS ELECTRÓNICAS

HONORABLE CÁMARA DE DIPUTADOS DE LA PROVINCIA DE

BUENOS AIRES. Observatorio Social Legislativo (2012). Los niños,

niñas y adolescentes: nuevos actores sociales en el entramado

mediático. Ley Nacional de Servicios de Comunicación Audiovisual.

Buenos Aires [en línea]. Recuperado de <http://www.hcdiputadosba.gov.ar/osl/informesAnuales/2012/Informe%20Anual%20

Tomo%201%202012-%20completo.pdf>.

LEY 26.522 DE SERVICIOS DE COMUNICACION AUDIOVISUAL

[en línea]. Recuperado de <http://servicios.infoleg.gob.ar/infolegInternet/anexos/155000-159999/158649/norma.htm>.

PAKA PAKA. Sitio institucional [en línea]. Recuperado de

www.pakapaka.gob.ar/institucional/>.

Published

2016-06-30

How to Cite

González, L. J., Pauloni, S. M., & Codoni, M. F. (2016). From where it comes and where is going the educative, cultural and public television in Argentina. Oficios Terrestres, 1(34), 24–36. Retrieved from https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/oficiosterrestres/article/view/3201