ZAMBA´S STORY

IDEOLOGICAL ASSESSMENTS IN CHILDREN'S AUDIOVISUAL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/2314274xe044

Keywords:

audiovisual, Zamba, social meanings, circulation

Abstract

The article analyzes evaluations of the audiovisual product La asombrosa excursión de Zamba, promoted by the Argentine Ministry of Education during the period 2010-2015 and with circulation still in 2016. The analysis is part of an investigation on the circulation of the children's television program. It focuses on the exploration of communicational mediations that are established in relation to historical, ideological, political and aesthetic meanings. Starting from placing the inquiry in circulation, some evaluations of digital press and CABA teachers about the narrative and aesthetic modes of the product are analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bourdieu, P. (1991). El sentido práctico. Madrid, España: Taurus.

Comité Federal de Radiodifusión (COMFER). (2009). Informe Contenidos de la Televisión Abierta Argentina. Origen de la Producción - Tipo de Programas - Estructura de Propiedad.

Grossberg, L. (2006). Stuart Hall sobre raza y racismo: estudios culturales y la práctica del contextualismo. Tabula Rasa, (5), 47-54. Recuperado de https://revistas.unicolmayor.edu.co/index.php/tabularasa/article/view/1588

Guber, R. (2009) [1991]. El salvaje metropolitano. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Hall, S. (1984). Notas sobre la deconstrucción de lo popular. En R. Samuels (Ed.), Historia popular y teoría socialista (pp. 93-112). Barcelona, España: Crítica.

Hall, S. (1980). Culture, Media and Language. Londres, Inglaterra: Hutchinson.

Volóshinov, V. N. (2009) [1929]. El marxismo y la filosofía del lenguaje (Trad. de Tatiana Bubnova). Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Godot.

Williams, R. (2000). Marxismo y literatura. Barcelona, España: Biblos.

Published

2020-12-02

How to Cite

Crivelli, S. (2020). ZAMBA´S STORY: IDEOLOGICAL ASSESSMENTS IN CHILDREN’S AUDIOVISUAL. Tram[p]as De La Comunicación Y La Cultura, (85), e044. https://doi.org/10.24215/2314274xe044