Communication and Political Reloaded

Social Media in the Context of the Pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/29533821e021

Keywords:

social networks, political communication, practices, pandemic

Abstract

The book Communication and Political Reloaded: Social Media in the Context of the Pandemic (2021), compiled by Gustavo F. González, reflects the research on the construction of social networks in society and in Argentine politics, crossed by the covid-19 virus, carried out by the work team of the Center for Research and Training in Public Opinion Studies (CICEOP) of the Faculty of Journalism and Social Communication (UNLP). 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ayala, T. (2014). Redes sociales, poder y participación ciudadana. Revista Austral de Ciencias Sociales, (26), 23-48. https://doi.org/10.4206/rev.austral.cienc.soc.2014.n26-02

García-Rodríguez, G. (2019). Aproximaciones al concepto de imaginario social. Civilizar: Ciencias Sociales y Humanas, 19(37), 31-42. https://doi.org/10.22518/usergioa/jour/ccsh/2019.2/a08

González, G. F. (2019). Comunicación política y redes sociales. Editorial de la Universidad Nacional de La Plata (EDULP). http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/84036

González, G. F. (Comp.) (2021). Comunicación política reloaded. Las redes sociales en contexto de pandemia. Editorial de la Universidad Nacional de La Plata (EDULP). http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/127149

Grillo, M., Papalini, V. y Benítez Larghi, S. (Coords.) (2016). Estudios sobre consumos culturales en la Argentina contemporánea. CLACSO. http://www.clacso.org.ar/libreria-latinoamericana/libro_detalle.php?id_libro=1210

Sibilia, P. (2008). La intimidad como espectáculo. Fondo de Cultura Económica.

Published

2023-05-05

Issue

Section

Continuidades