Learning and Reflections on Teaching Communication in Pandemic
DOI:
https://doi.org/10.24215/24517836e043Keywords:
pandemic, education, communications, memoirsAbstract
The "Encounters" section has as its main characteristic the offering of proposals and thematic positioning surrounding the different views that exist in the sphere of communications. In this path, the annual conference’s closing panels or the discussion that congregates the diverse academic units on a specific line of investigation is prioritized, such as the national discussion tables of these topics. The emergency situation and consequent definition of the ASPO (preventive and compulsory social isolation) positioned university education in a scarce time and space upon the pedagogic sphere. In this section we pick up the commitment to sustain public education as a citizen right, and we do so by means of developing complex activities -for the teachers, students and non-teachers-, but with the certainty that the battle from our own space has to be given: the higher education. It is this spirit that guides our present publication, in
which you will find the diverse activities, situations and actions that have been developed by the communications careers that compose the geographical zones of our country.
Downloads
Metrics
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 RevCom
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Politica vigente desde octubre de 2019
La aceptación del manuscrito por parte de la revista implica la cesión no exclusiva de los derechos patrimoniales de los/as autores/as en favor del editor, quien permite la reutilización, luego de su edición (postprint), bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Acorde a estos términos, el material se puede copiar y redistribuir en cualquier medio o formato siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), se brinde el acceso a la licencia y se indique si se realizaron cambios; b) no se utilice el material para fines comerciales.
La cesión de derechos no exclusivos implica que luego de su edición (postprint) en RevCom los/as autores/as pueden publicar su trabajo en cualquier idioma, medio y formato; en tales casos, se solicita que se consigne que el material fue publicado originalmente en esta revista.
Tal cesión supone, también, la autorización de los/as autores/as para que el trabajo sea cosechado por SEDICI, el repositorio institucional de la Universidad Nacional de La Plata, y sea difundido en las bases de datos que el equipo editorial considere adecuadas para incrementar la visibilidad de la publicación y de sus autores/as.
Asimismo, la revista incentiva a los/as autores/as para que luego de su publicación en Revcom depositen sus producciones en otros repositorios institucionales y temáticos, bajo el principio de que ofrecer a la sociedad la producción científica y académica sin restricciones contribuye a un mayor intercambio del conocimiento global.