Libertarians, networks and the electoral campaign

The case of Javier Milei on Instagram

Authors

  • María Susana Martins Universidad Nacional de La Plata, Argentina

Keywords:

Political speech, libertarians, Milei, Instagram, performative

Abstract

This presentation, of an exploratory nature, aims to investigate some of the discursive behaviors of Javier Milei's account on Instagram. The selection of the corpus and the methodological approach is related to the initial stage of a doctoral thesis that seeks to describe and analyze the libertarian discourse in digital social networks in order to establish novel characteristics in relation to other political discourse.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

María Susana Martins, Universidad Nacional de La Plata, Argentina

 

 

References

Aguilar Solves, T. (2020). «Los líderes de extrema derecha e Instagram: la redefinición de la comunicación política desde un espacio postfotográfico». En Actas del VII Congreso Internacional de la AE-IC ‘Comunicación y Diversidad’. 28 al 30 de octubre de 2020. Valencia, España. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8042482

Angenot, M (2012). El discurso social. Los límites históricos de lo pensable y lo decible. Ciudad, España: Siglo XXI Editores.

Forti, S. (2021). Extrema Derecha 2.0: qué es y cómo combatirla. Ciudad, España: Siglo XXI Editores.

Pont Sorribes, C. y Gutiérrez Rubí, A. Eds. (2020). Instagram en la estrategia de construcción de liderazgos políticos. Ciudad, España: Gedisa.

Rosso, D. (2013). Máquinas de captura. Los medios concentrados en tiempos del kirchnerismo Buenos Aires, Argentina: Colihue.

Stefanoni P. (2021). ¿La rebeldía se volvió de derecha? Buenos Aires, Argentina: Siglo XXI Editores.

Vitale, A. (2002). El estudio de los Signos. Peirce y Saussure. Buenos Aires, Argentina: Editorial Eudeba.

Artículos periodísticos

Corbalán, D. (4/11/2021). «En las redes, Alberto Fernández sigue perdiendo protagonismo ante el ascenso de Milei y Patricia Bullrich». En Socialnews. Recuperado de https://socialnews.com.ar/politica/en-las-redes-alberto-fernandez-sigue-perdiendo-protagonismo-ante-el-ascenso-de-milei-y-patricia-bullrich/

Gallardo, A. (7/7/2018). «La insólita vida privada y familiar de Milei, el economista más polémico». En Perfil. Recuperado de https://www.perfil.com/noticias/protagonistas/la-insolita-vida-privada-y-familiar-de-milei-el-economista-mas-polemico.phtml

Fidanza, A. (7/11/2021). «Quiénes son y qué papel cumplen los integrantes del círculo íntimo de Javier Milei». En DiarioAr. Recuperado de https://www.eldiarioar.com/politica/elecciones-2021/son-papel-cumplen-integrantes-circulo-intimo-javier-milei_1_8449832.html

Zadunaisk, G. (trad). (8/10/2021). «Quién es Javier Milei según de Economist». En La Nación. Recuperado de https://www.lanacion.com.ar/economia/quien-es-javier-milei-segun-the-economist-nid08102021/

Published

2022-03-14

How to Cite

Martins, M. S. . (2022). Libertarians, networks and the electoral campaign: The case of Javier Milei on Instagram. Actas De Periodismo Y Comunicación, 7(2). Retrieved from https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/actas/article/view/7347

Issue

Section

Comunicación, medios y política