Extensión universitaria y educación física
Abstract
El presente artículo pretende dar cuenta del lugar que ocupan las prácticas de extensión en la formación de grado del profesor en Educación Física de la Universidad Nacional de La Plata. En este sentido, se analiza un proyecto de extensión para conocer las miradas que construyen los profesores respecto de la relación Extensión Universitaria y Educación Física. Éstas miradas como portadoras de sentidos, permiten reconstruir e interpretar discursos sobre prácticas que carecen de visibilidad.
De este modo, la práctica de extensión aparece como construcción de espacios ausentes en la formación de grado y como puerta de entrada a diversas realidades sociales. Se trata de espacios que se yuxtaponen transformándose en el escenario de otras prácticas.
A partir de este análisis, se intenta aportar ideas y abrir el debate sobre la inclusión de prácticas en el profesorado orientadas a una formación comprometida con los problemas de su tiempo.
Palabras clave: educación física- formación- extensión universitaria
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The acceptance of an original by the journal implies the non-exclusive transfer of the patrimonial rights of the authors in favor of the publisher, who allows the reuse, after its edition (postprint), under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.
According to these terms, the material can be shared (copy and redistribute in any medium or format) and adapted (remix, transform and create another work from the material), provided that a) the authorship and the original source of their publication (magazine and URL of the work) are cited, b) is not used for commercial purposes and c) the same terms of the license are maintained.
The assignment of non-exclusive rights implies that after postprint in Extensión en red authors may publish their work in any language, media and format; in that case, it is requested that they signal that the material was originally published by this journal.
Assignment also entails the authors’ authorization for the work to be collected by SEDICI, the institutional repository of the Universidad Nacional de La Plata, and for it to be indexed in the databases that the publisher thinks appropriate for enhancing the visibility of the published work and its authors.
In addition, the journal encourages authors to submit their works to other institutional and thematic repositories after their publication in Extensión en red, under the assumption that offering society unrestricted access to scientific and academic production contributes to a greater exchange in global knowledge.