ReverdeSer: Experiencias y aprendizajes en el camino recorrido
Abstract
Desde el grupo ReverdeSer- comunicación/educación ambiental- se persigue el objetivo de reflexionar y producir sentidos sobre diferentes temáticas ambientales en diversos espacios y organizaciones sociales, para construir mensajes en diferentes lenguajes comunicacionales que disparen la reflexión y la problematización. Además, busca proponer acciones que ayuden a fortalecer una relación armónica con el ambiente.
En este sentido, se lleva adelante un proceso de producción de materiales educativos mediante los cuales se intenta compartir experiencias y aprendizajes, poniendo en juego nuestras prácticas cotidianas, nuestra creatividad y nuestros saberes.
Este artículo busca compartir los distintos aprendizajes a lo largo del proceso recorrido, desde el comienzo de la gestión del proyecto en el año 2009 hasta estos días, en los cuales en diálogo y vínculo con la comunidad se llevan adelante acciones conjuntas para fortalecer la relación con el ambiente, como así también construir y compartir algunas conceptualizaciones que son parte de esta propuesta y modo de trabajo, pero que además se fueron nutriendo y reforzando en este proceso.
Palabras clave: Comunicación - Educación- Ambiente - Producción de materiales
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The acceptance of an original by the journal implies the non-exclusive transfer of the patrimonial rights of the authors in favor of the publisher, who allows the reuse, after its edition (postprint), under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.
According to these terms, the material can be shared (copy and redistribute in any medium or format) and adapted (remix, transform and create another work from the material), provided that a) the authorship and the original source of their publication (magazine and URL of the work) are cited, b) is not used for commercial purposes and c) the same terms of the license are maintained.
The assignment of non-exclusive rights implies that after postprint in Extensión en red authors may publish their work in any language, media and format; in that case, it is requested that they signal that the material was originally published by this journal.
Assignment also entails the authors’ authorization for the work to be collected by SEDICI, the institutional repository of the Universidad Nacional de La Plata, and for it to be indexed in the databases that the publisher thinks appropriate for enhancing the visibility of the published work and its authors.
In addition, the journal encourages authors to submit their works to other institutional and thematic repositories after their publication in Extensión en red, under the assumption that offering society unrestricted access to scientific and academic production contributes to a greater exchange in global knowledge.