«Languages for the International Communication»

Reflections to Five Years of his Beginning in the Training Language in the Central Pacific Ocean of Costa Rica

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/18529569e003

Keywords:

languages, social welfare, projects, inclusion

Abstract

The authoress thinks over on achieved in the project «Languages for the international communication» that, for the five past years, offers training in languages through free courses in the Headquarters of the Pacific of the University of Costa Rica. Constituted by three programs of training (Englishman for teenagers and adults, Englishman for children, and other languages), the project allowed to filling a need of the region in this field.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALVARADO, L. y LÓPEZ, R. (2012). El nivel de escolaridad y las actitudes lingüísticas de los puntarenenses [ponencia]. En III Jornadas de Investigación del Pacífico Costarricense. Puntarenas, Costa Rica.

BONILLA, Á. y ROJAS, R. (2012). «El aprendizaje de lenguas extranjeras como herramienta para el desarrollo humano» [ponencia]. En Congreso Iberoamericano de las Lenguas en la Educación y en la Cultura / IV Congreso Leer.es. Salamanca, España.

CANADIAN COUNCIL ON LEARNING (2008). Parlez-vous français? The advantages of bilingualism in Canada. Recuperado de https://www.elfontario.ca/docs/Oct-16-08-The-advantages-of-bilingualism.pd

CHEN, S. (2003). Presentación. Inter Sedes, 4(7), 7-9.

HASBÚN, L. (2007). Algunas razones por las que nuestro mundo debería ser multilingüe. Revista de Lenguas Modernas, 6, 109-117.

INSTITUTO NACIONAL DE ESTADÍSTICA Y CENSOS (2011). Censo 2011. Recuperado de http://www.inec.go.cr/Web/Home/GeneradorPagina.aspx

LÓPEZ MONTERO, R. (2014). Puntarenas hacia el camino del multilingüismo. Impacto del Proyecto de Idiomas de la Sede del Pacífico de la Universidad de Costa Rica. Inter Sedes, 15(30), 132-150. Recuperado de http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/intersedes/article/view/14873/14150

LÓPEZ MONTERO, R. (2016). Enseñanza de idiomas en la región Pacífico Central de Costa Rica mediante la extensión universitaria [ponencia]. En 10mo Congreso Internacional de Educación Superior. La Habana, Cuba. Recuperado de http://www.kerwa.ucr.ac.cr/handle/10669/16455

LÓPEZ MONTERO, R. y RODRÍGUEZ, K. (2017). Reflexiones del programa de extensión docente English for Kids de la Sede del Pacífico de la Universidad de Costa Rica. Educación, 41(1), 1-15. Recuperado de http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/19285/pdf

ROJAS, R. y MAURO, S. (2012). Eficacia e impacto en la implementación del programa ED-93 Idiomas para la Comunicación Intercultural. Revista de Lenguas Modernas, (16), 113-128.

VICERRECTORÍA DE ACCIÓN SOCIAL (2017). Recuperado de https://accionsocial.ucr.ac.cr/accion-social

Published

2018-07-24

How to Cite

López Montero, R. (2018). «Languages for the International Communication»: Reflections to Five Years of his Beginning in the Training Language in the Central Pacific Ocean of Costa Rica. Extensión En Red, (8), e003. https://doi.org/10.24215/18529569e003

Issue

Section

Artículos