Communication, Advocacy and Planning

Authors

  • Washington Uranga Universidad Nacional de La Plata / Universidad de Buenos Aires / Universidad Nacional de San Luis, Argentina

DOI:

https://doi.org/10.24215/24517836e002

Keywords:

comunicación, política, planificación, incidencia

Abstract

The planning of communication can only be thought of and understood as a political practice of incidence on diverse social scenarios and crossed by the conflict of the struggles for the power of which the actors in the territory participate. These actions require the development of communicational strategies that, based on situational analysis, identify critical actors and nodes, to give complex answers regardless of any simplification. Communication needs a project that gives it meaning and can be communicated.

Keywords: communication, policy, planning, incidence

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Contreras Baspineiro, A. (2018), Recordar el futuro. Planificación de la comunicación desde la comunicación. Neiva, Editorial Universidad Sucolombiana.

Godet, M. (1995). De la anticipación a la acción. Barcelona: Alfa omega.

Jaramillo López, J. (2012). "Propuesta general de comunicación pública". Strategy & Management Busines. Review. vol 3 (2) pp. 1-17. Consultado el 14 de marzo de 2019 en

http://www.exeedu.com/publishing.cl/strategy_manag_bus_rev/2012/Vol3/Nro2/1-SM17-11-full.pdf

Perez, R. y Massoni. S, (2009).Hacia una teoría general de la estrategia. Barcelona. Ariel Comunicación.

Martín-Barbero, J. (2003). De los medios a las mediaciones. Comunicación, cultura y hegemonía. Bogotá. Editorial Gilli.

Martín-Barbero, J. (2018). La palabra y la acción. Por una dialéctica de la liberación. Bogotá. Editorial Pontificia Universidad Javeriana.

Massoni, S. (2011). Comunicación estratégica. Comunicación para la innovación. Rosario. Homo Sapiens.

Massoni, S. (2013). Metodologías de la comunicación estratégica. Del inventario al encuentro sociocultural. Rosario. Homo Sapiens.

Morín, E. (2004). Introducción al pensamiento complejo. México, D. F.. Editorial Gedisa.

Uranga, W. (2016). Conocer, transformar, comunicar. Buenos Aires. Editora Patria Grande.

Uranga W. y Thompson H. (coord.). (2016). La incidencia como camino para la construcción de ciudadanía. Una propuesta para trabajar desde la comunicación. Buenos Aires. Editora Patria Grande.

Published

2019-06-03

How to Cite

Uranga, W. (2019). Communication, Advocacy and Planning. RevCom, (8), e002. https://doi.org/10.24215/24517836e002