Multidimensionality of Communication

Authors

  • Daniela Iriarte Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria (INTA), Argentina https://orcid.org/0000-0003-4582-5498
  • Walter Luis Cassin Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria (INTA), Argentina

DOI:

https://doi.org/10.24215/24517836e006

Keywords:

comunicación estratégica, sistematización, construcción colectiva

Abstract

In fact on the planning of activities proposed by the regional project with a territorial approach (PRET) “Contributions for the sustainable development of the Central and Eastern Valley geographical area of the province of Catamarca” of the INTA. As part of the “Strategic Communication”, this workshops have made in order to reflect on communication actions in the territory addressed by the project. The construction of the communication strategy, the workshops were part of a process that required several instances of reflection and change of view on the scope of communication. The first took place in November 2013, then in 2014 and another in 2016. The systematization of the workshops was proposed in two stages: the first referred to what worked as an instance of interaction of knowledge and the socialization of what worked until that moment.

Keywords: strategic communication, systematization, union construction

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

IRIARTE, D. (2013). Comunicación estratégica como dispositivo de cambio organizacional. De la comunicación informativa privilegiada en el INTA Catamarca, hacia la emergencia de un enfoque multidimensional de la comunicación. Trabajo final para optar por título de Magister en Comunicación Estratégica. Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Políticas y Relaciones Internacionales.

MASSONI, S. (2014) Metodologías de la comunicación estratégica. Del inventario al encuentro sociocultural. Homo Sapiens Ediciones. Rosario.

MASSONI, S. 2011) Comunicación estratégica. Comunicación para la innovación. Homo Sapiens Ediciones. Rosario.

MASSONI, S. (2007). “Tres movimientos y siete pasos”. En: Estrategias. Los nuevos desafíos de la comunicación en un mundo fluido. Homo Sapiens Ediciones. Rosario.

MASSONI, S. (2003). Estrategias de comunicación rural: un modelo de abordaje de la dimensión comunicacional para el desarrollo sostenible entendido como cambio social conversacional. Tesis Doctoral. UBA.

MASSONI, S. (2002). “Estrategias de comunicación: una mirada comunicacional para la investigación sociocultural”. En: Recepción y mediaciones. Casos de investigación en América Latina. Enciclopedia latinoamericana de sociocultura y comunicación. Guillermo Orozco Gómez (coord.) Grupo Editorial Norma. Buenos Aires/Venezuela.

VIZER, E. (2003). La trama (in) visible de la vida social. Comunicación, sentido y realidad. Editorial La Crujía. Buenos Aires.

VON FOESTER, H. (2005). “Visión y conocimiento: disfunciones de segundo orden”. En: SCHNITMAN, D. Nuevos paradigmas, cultura y subjetividad. Paidós. Buenos Aires. q VON GLASERSFELD, E. (2005). La construcción del conocimiento. En: SCHNITMAN, D. Nuevos paradigmas, cultura y subjetividad. Paidós. Buenos Aires.

WALLERSTEIN, I. (2006). Abrir las ciencias sociales. Informe de la Comisión Gulbenkian para la reestructuración de las ciencias sociales. Siglo XXI editores, S.A. Buenos Aires. Novena edición en español.

WIGLEY, M. (2005). “La deconstrucción del espacio”. En: SCHNITMAN, D. Nuevos paradigmas, cultura y subjetividad. Paidós. Buenos Aires.

Published

2019-06-06

How to Cite

Iriarte, D., & Cassin, W. L. (2019). Multidimensionality of Communication. RevCom, (8), e006. https://doi.org/10.24215/24517836e006