Learning in quarantine
Reflections upon the experience of teaching in times of the pandemic
DOI:
https://doi.org/10.24215/24517836e042Keywords:
university teaching, technology, care, working conditions, teacher training, sovereigntyAbstract
In this article we propose a series of reflections upon the experience of university teaching in times of the pandemic, as to identify a series of issues of more permanent character that have been made acutely visible by the emergency, as well as certain tendencies that have been getting worse, and some challenges that may have to be brought up to date. The relocation of the teaching activities towards the virtual environment exposes pre-existing inequalities in socio-economic and work conditions, as in the distribution of chores according to gender, but also in teacher´s professional training. In this sense, it is important to observe in which aspects that training should be ranked and updated, incorporating critical reflection upon the use and production of adequate technologies as to preserve (as well as the academic autonomy in our professional exercise) the right of the people to education, knowledge and culture, within a project of sovereign development.
Downloads
Metrics
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Yamile Socolovsky
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Politica vigente desde octubre de 2019
La aceptación del manuscrito por parte de la revista implica la cesión no exclusiva de los derechos patrimoniales de los/as autores/as en favor del editor, quien permite la reutilización, luego de su edición (postprint), bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Acorde a estos términos, el material se puede copiar y redistribuir en cualquier medio o formato siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), se brinde el acceso a la licencia y se indique si se realizaron cambios; b) no se utilice el material para fines comerciales.
La cesión de derechos no exclusivos implica que luego de su edición (postprint) en RevCom los/as autores/as pueden publicar su trabajo en cualquier idioma, medio y formato; en tales casos, se solicita que se consigne que el material fue publicado originalmente en esta revista.
Tal cesión supone, también, la autorización de los/as autores/as para que el trabajo sea cosechado por SEDICI, el repositorio institucional de la Universidad Nacional de La Plata, y sea difundido en las bases de datos que el equipo editorial considere adecuadas para incrementar la visibilidad de la publicación y de sus autores/as.
Asimismo, la revista incentiva a los/as autores/as para que luego de su publicación en Revcom depositen sus producciones en otros repositorios institucionales y temáticos, bajo el principio de que ofrecer a la sociedad la producción científica y académica sin restricciones contribuye a un mayor intercambio del conocimiento global.