School at home: How we think about the inclusion of technologies in crisis times?

Authors

Keywords:

High school, technologies, pedagogical practices

Abstract

In this presentation, it is postulated to introduce the topic / problem recently presented in the application for Doctoral Scholarships 2022 in the frame of the Consejo de Investigaciones Científicas (CIC). For this meeting, it is pertinent to reflect on some aspects about the scholarship plan entitled: “The pedagogical uses and appropriations of digital devices in the teaching processes in Buenos Aires high school in times of emergency. Case study: public high schools in the city of La Plata”.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Belinche, M y Viñas, R. (2018). “La zona de tránsito de la escuela secundaria a la universidad: la escritura y la lectura como dispositivos de inclusión y permanencia”. En El Cardo (14). Pp. 225-244. Recuperado de http://rct.fcedu.uner.edu.ar/index.php/cardo/article/view/97
Dussel, I., Ferrante, P. y Pulfer, D. (2020). Pensar la educación en tiempos de pandemia. Entre la emergencia, el compromiso y la espera. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: UNIPE, Editorial Universitaria. Recuperado de http://biblioteca.clacso.edu.ar/Argentina/unipe/20200820015548/Pensar-laeducacion.pdf
Giraldo Gil, E. (2016). “Reflexiones a propósito de la lectura de contexto” [archivo de video]. Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=gX79yzk8-xA
López, Y., Stranges, A y Seré, M. F. (2019). La contextualización como metodología y técnica de análisis. Ponencia presentada en el 1º Congreso Internacional de Ciencias Humanas - Humanidades entre pasado y futuro. Escuela de Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Gral. San Martín. Recuperado de https://www.aacademica.org/1.congreso.internacional.de.ciencias.humanas/982 Martín-Barbero, J. (2009). “Cuando la tecnología deja de ser una ayuda didáctica para convertirse en mediación cultural”. En Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 10. pp. 19-31. Recuperado de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=201018023002

Published

2021-08-04

How to Cite

Sánchez, M. L. (2021). School at home: How we think about the inclusion of technologies in crisis times?. Actas De Periodismo Y Comunicación, 7(1). Retrieved from https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/actas/article/view/7016

Issue

Section

Educación