Project for the creation of the communication agency of the Buenos Aires State

Authors

Keywords:

Journalism, communication, agency, information, Government, public policy

Abstract

This paper proposes the creation of a state communication agency of the province of Buenos Aires, integrated by their own institutional permanent staff communicators, that can be sustained through time outside the develop of the on call public administration and that as any other media with this characteristics it can generate and promote communication supplies intended for the press (written, spoken, multimedial) and also to State organisms, universities, national and international organisms, interior of the country agencies. To give continuity to the communication processes that occur in the Government in favor of citizenship and that get lost between the media indifference and the political management tensions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bartoli, A. (1992). Comunicación y organización. La organización comunicante y la comunicación organizada. Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Berger, P. y T. Luckmann (1997) La construcción social de la realidad. Buenos Aires, Argentina: Amorrortu editores.

Casabone, G. (2007). «Internet y Estado – Los feudos virtuales». En Question/Cuestión, 1(14). Recuperado de https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/question/article/view/355

----------------- (2013). «Comunicación y Estado. El caso penitenciario». En Question/Cuestión, 1(38), 26-40. Recuperado de https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/question/article/view/1788

-------------------- (2020). «Contenidos propios de los Módulos correspondientes a los cursos de Comunicación Institucional y Comunicación Escrita», dictados en el Instituto Provincial de la Administración Pública, Diplomatura en Gestión Pública Orientación Gobierno y Administración.

Manucci Marcelo (2004). «La gestión de la Incertidumbre. El Desafío del Liderazgo en Contextos Inestables». En Razón y Palabra Nº 38. Recuperado de http://www.razonypalabra.org.mx/anteriores/n38/mmanucci.html

Marafioti, R. (2005). Sentidos de la comunicación. Teorías y perspectivas sobre cultura y comunicación. Buenos Aires, Argentina: Biblos.

Massoni, S. (2004). «La mutidimensionalidad de lo real y el abordaje comunicacional para el desarrollo sostenible». En Cimadevilla, G. y Carniglia, E. (ed.). Comunicación, ruralidad y

desarrollo (p.131). Buenos Aires, Argentina: Ediciones INTA.

Published

2022-03-14

How to Cite

Casabone, G. . (2022). Project for the creation of the communication agency of the Buenos Aires State. Actas De Periodismo Y Comunicación, 7(2). Retrieved from https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/actas/article/view/7351

Issue

Section

Estado, sociedad y sujetos políticos