El periodista americano en la Era Digital. Una perspectiva de medio siglo

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e511

Keywords:

US journalism, social communication, Digital Age

Abstract

Since the early 2000s, when it comes to expanding the digital uses of communication, there has been one of the most important revolutions in the history of American journalism. The research has a very wide chronological frame, since it makes a series of analytical approaches that have their origin in the central decades of the 20th century. The major trends that have emerged in the world of journalism are approached from the point of view of news production. Special mention is made of the emergence of social networks and Internet platforms on the design, dissemination and consumption of journalistic information.

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Author Biography

José Antonio Abreu Colombri

Licenciado en los programas de Historia (2008, Universidad Complutense de Madrid) y de Periodismo (2010, Universidad Rey Juan Carlos). Doctorado en el programa de Estudios Norteamericanos. Ciencias Sociales y Jurídicas (2016, Universidad de Alcalá). Consiguió el Premio Extraordinario de Doctorado: Área de Humanidades (2017, Universidad de Alcalá). Ha realizado estancias de investigación en varios centros de México y Portugal. Sus publicaciones (individuales y colectivas) están relacionadas con la metodología de investigación, la historia de la comunicación social, la evolución de las mentalidades y los estudios culturales.

References

Willnat, Lars., Weaver, David. y Wilhoit, Cleveland. (2017). The American Journalist in the Digital Age. A Half-Century Perspective. Nueva York: Peter Lang Publishing, pp. 443. ISBN: 978-1-4331-2828-8

Published

2020-06-11

How to Cite

Abreu Colombri, J. A. (2020). El periodista americano en la Era Digital. Una perspectiva de medio siglo. Question/Cuestión, 2(66), e511. https://doi.org/10.24215/16696581e511

Issue

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