Employment Policies in late neoliberalism

An analysis of the Jóvenes con Más y Mejor Trabajo Program from the change of government in 2015.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e439

Keywords:

Late Neoliberalism, Public Policies, Employment Policies, Management Models

Abstract

This work makes an effort to identify the main dynamics of the management model of employment policies aimed at young people in late neoliberalism in relation to the productive-inclusive period that preceded it. To do this, an analysis of the Jóvenes con Más y Mejor Trabajo program is carried out, whose main objective is to generate opportunities for social and labor inclusion for young people between 18 and 24 years of age, and an attempt is made to glimpse which elements were modified and/or remained after the change of government in 2015.

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Author Biography

Matías Nicolás Reiri, Área Estado y Políticas Públicas; Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales

Licenciado en Ciencia Política por la Universidad Nacional de La Matanza (2019). Maestrando en Políticas Públicas para el Desarrollo con Inclusión Social en el Área Estado y Políticas Públicas de la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO) Sede Argentina, donde es becario de investigación. Investigador graduado en el Proyecto: “Transformaciones en la estructura de la administración pública nacional y su incidencia en las políticas públicas. Una mirada desde las relaciones intergubernamentales nación - municipio en el conurbano bonaerense (2015 – 2019)” en el Departamento de Derecho y Ciencia Política de la Universidad Nacional de La Matanza.
Sus líneas de investigación se vinculan con el análisis de políticas sociales a partir de la incorporación de los estudios de género de manera transversal, prestando atención a la interacción entre el Estado y las construcciones territoriales.

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Published

2020-10-06

How to Cite

Reiri, M. N. (2020). Employment Policies in late neoliberalism: An analysis of the Jóvenes con Más y Mejor Trabajo Program from the change of government in 2015. Question/Cuestión, 2(67), e439. https://doi.org/10.24215/16696581e439

Issue

Section

initiation to research