Artificial Intelligence in the classroom and the educational challenge in the face of advances in devices and new forms of communication

Authors

  • Carlos Giordano Instituto de Investigaciones en Comunicación Facultad de Periodismo y Comunicación Social Universidad Nacional de La Plata
  • Alejandro Hector Gonzalez Principe Director General de Educación a Distancia Universidad Nacional de La Plata Mg en Tecnología Informática Aplicada en Educación.

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e848

Keywords:

Artificial Intelligence, Education, Communication

Abstract

.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carlos Giordano, Instituto de Investigaciones en Comunicación Facultad de Periodismo y Comunicación Social Universidad Nacional de La Plata

Instituto de Investigaciones en Comunicación Facultad de Periodismo y Comunicación Social Universidad Nacional de La Plata

Alejandro Hector Gonzalez Principe, Director General de Educación a Distancia Universidad Nacional de La Plata Mg en Tecnología Informática Aplicada en Educación.

Director General de Educación a Distancia Universidad Nacional de La Plata Mg en Tecnología Informática Aplicada en Educación.

References

Episodio 1 Link Audio: https://go.ivoox.com/rf/121284529

Episodio 2 Link Audio :https://go.ivoox.com/rf/121285603

Published

2023-12-22

How to Cite

Giordano, C., & Gonzalez Principe, A. H. . (2023). Artificial Intelligence in the classroom and the educational challenge in the face of advances in devices and new forms of communication. Question/Cuestión, 3(76), e848. https://doi.org/10.24215/16696581e848

Issue

Section

Informe especial. La Inteligencia Artificial en debate: reflexiones para generar