Rupture of reality and meta-television in American Horror Story 6: Roanoke

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e051

Keywords:

Reality Tv, fiction, construction.

Abstract

Since the birth of reality TV, at the beginning of the 90s, the real was presented as a multiple and weak objective, with a fragility that would account for a lack. That lack refers directly to the necessary cut made by the look. It will be like that, then, as productions of the reality show's record, year after year they developed a particular aesthetic that would seek to deny that absence of complete reality. American Horror Story 6: Roanoke has a high load of self-reflexivity taking different television formats to problematize the concepts of fiction-reality implicit in them. In the present work a journey through this meta-television path proposed by the series will be made and a dialogue will be established with works that address the subject matter in question, such as Paula Sibilia, Michela Marzano, Susan Sontag and Francois Jost.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Valeria Arévalos, Facultad de Filosofía y Letras; Universidad de Buenos Aires

Es licenciada en Artes (orientación Combinadas) por la Universidad de Buenos Aires (Título obtenido en Mayo 2017).

Se desempeñó como Adscripta desde el 2013 al 2017 en la materia Historia del Cine Universal de la carrera de Artes en la Universidad de Buenos Aires, desarrollando la investigación Horror-reality. Influencia del lenguaje televisivo en el cine estadounidense (1999-2014).

En 2015 recibió una Beca Nacional del Fondo Nacional de las Artes para investigar la cuestión del Otro terrorífico en el cine de terror nacional.

Actualmente cursa el Doctorado en Historia y Teoría de las Artes en la Universidad de Buenos Aires, en donde continùa sus indagaciones sobre Género de Terror Argentino con su trabajo La construcción de la otredad en el cine de terror argentino (1997-2017), con dirección de la Dra María Valdez. 

Areas de interés: Cine, Televisión, Terror, Medios.

Líneas de trabajo en investigación: Construcción de la otredad en el cine, Género de terror en Argentina, Espectacularización del dolor en cine y TV. 

References

Jost, F. (2012). ¿Qué significa hablar de “realidad” para televisión? TOMA UNO, 1(1), 115-128.

Kubrick, S. (director) (1980). The Shinning (El resplandor) [cinta cinematográfica]. USA: Warner Bros. Pictures.

Kraume, L. (director) (2016). Ihr urteil (El veredicto) [cinta cinematográfica]. Alemania: Das Erste.

Murphy, R. (productor) (2016). American Horror Story-Roanoke (AHS Roanoke) [serie de televisión]. USA: FX.

Marzano, M. (2010). La muerte como espectáculo. Madrid: Tusquets ed.

Myrick, D. y Sanchez, E. (directores) (1999). Blair Witch Project (El Proyecto de la bruja de Blair) [cinta cinematográfica]. USA: Haxan Films.

Orwell, A. (director) (2011). The task (La prueba) [cinta cinematográfica]. USA: After Dark Originals.

Rosenthal, R. (director) (2002). Halloween Resurrection (Halloween Resurrección) [cinta cinematográfica]. USA: Dimension Films.

Ross, G. (director) (2012). The hunger games (Los juegos del hambre) [cinta cinematográfica]. USA: Lionsgate.

Schummaher, J. (director) (1999). 8 mm [cinta cinematográfica]. USA: Columbia Pictures.

Sibilia, P. (2012). La intimidad como espectáculo. Bs. As.: Fondo de Cultura Económica.

Sontag, S. (2003). Ante el dolor de los demás. Bs. As.: Alfaguara.

Wiper, S. (director) (2007). The condemned (La isla de los condenados) [cinta cinematográfica]. USA: Lionsgate.

Published

2018-04-23

How to Cite

Arévalos, V. (2018). Rupture of reality and meta-television in American Horror Story 6: Roanoke. Question/Cuestión, 1(58), e051. https://doi.org/10.24215/16696581e051

Issue

Section

initiation to research