The Place of the Belief in Pandemic´s Time

Young People and Virtual Social Networks

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/18524907e043

Keywords:

beliefs, young people, virtual social networks, COVID-19

Abstract

The Pandemic for COVID-19 changed the daily lives of millions of people around the world. Religious practices did not escape the transformations as a result of the virus and temples and churches had to close their doors. As well as adults, young people ceded their physical territory and reconfigured their religious practices enhancing the use of digital media, especially virtual social networks. To observe these transformations, four young people from the Conurbano bonaerense belonging to non-traditional religions were interviewed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Carozzi, M. (1999). La autonomía como religión: la nueva era. Alteridades, 9(18), 19-38.

Ceraso, C. (2008). Redes de desarrollo local y colectivos de comunicación en el territorio (Tesis de Posgrado). Recuperado de www.scribd.com/doc/9381194/Tesis-Completa

Chaves, M. (2009). Investigaciones sobre juventudes en la Argentina: estado del arte en ciencias sociales 1983-2006. Papeles de trabajo, 3(5), 270-373. Recuperado de http://revistasacademicas.unsam.edu.ar/index.php/papdetrab/issue/view/18/16

Murolo, L. N. (2012). Nuevas pantallas: un desarrollo conceptual. Razón y Palabra, (80). Recuperado de http://www.razonypalabra.org.mx/N/N80/V80/24_Murolo_V80.pdf

Reguillo Cruz, R. (mayo de 2011). La condición juvenil en la América Latina contemporánea: biografías, incertidumbres y lugares. En Cátedra abierta 2. Ciclo de videoconferencias. Aportes para pensar la violencia en las escuelas. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Observatorio argentino de violencia en las escuelas. Universidad Nacional de San Martín.

Rubio-Romero, J. y Perlado, M. (2015). El fenómeno WhatsApp en el contexto de la comunicación personal: una aproximación a través de los jóvenes universitarios. Icono14, 13(2), 73-94. https://doi.org/10.7195/ri14.v13i2.818

SINCA (2017). Los jóvenes y los consumos culturales. Encuesta Nacional de Consumos Culturales 2017- Informe Jóvenes. Recuperado de https://www.sinca.gob.ar/Encuestas.aspx

Urresti, M. (2002). Generaciones. En C. Altamirano (Dir.), Términos críticos de sociología de la cultura. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Viotti, N. (2010). El lugar de la creencia y la transformación religiosa en las clases medias de Buenos Aires. Apuntes de Investigación del CECyP (18), 39-68. Recuperado de http://www.apuntescecyp.com.ar/index.php/apuntes/article/view/315

Williams, R. (1973). Televisión. Tecnología y forma cultural. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Published

2020-08-06

How to Cite

González, Y. M. (2020). The Place of the Belief in Pandemic´s Time: Young People and Virtual Social Networks. Revista Argentina De Estudios De Juventud, (14), e043. https://doi.org/10.24215/18524907e043

Issue

Section

Dossier temático