Alexandra Kennedy: interdisciplinary dialogues for a vital task

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e149

Abstract

Interview with Alexandra Kennedy, historian and university teacher based in Cuenca, Ecuador. The purpose of this work is to problematize the research/teaching relationship, and the re-writing of History from the speeches and locus of enunciation of the teacher. In the same way, make visible the interdisciplinarity in the teaching and the expertise of a voice that represents Ecuador in the academy, worldwide.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Juan Carlos Astudillo Sarmiento, Universidad Nacional de Educación

Licenciado en Ciencias de la Comunicación Social (2005), por la Universidad del Azuay; Guía Superior de Turismo (2005), por la Universidad del Azuay; Magister en Estudios Latinoamericanos (2008), por la Universidad de Cuenca; Diplomado en “Didáctica para el desarrollo de la lectura crítica y la comunicación escrita” (2016), por la Universidad de Cuenca. Actualmente es docente/investigador de la Universidad Nacional de Educación y se especializa en la escritura académica y la fotografía. Ha publicado libros de poesía, investigación y fotografía.

Published

2019-01-02

How to Cite

Astudillo Sarmiento, J. C. (2019). Alexandra Kennedy: interdisciplinary dialogues for a vital task. Question/Cuestión, 1(61), e149. https://doi.org/10.24215/16696581e149

Most read articles by the same author(s)