Has the school become obsolete? Experiences youngs in the school context
DOI:
https://doi.org/10.24215/16696581e145Abstract
As we move through the 21st century showing great technological advances and a lifestyle characterized by globalization and consumption, has the school become obsolete? This text, is part of my research thesis of masters that addresses from the analysis of school experiences of young people, the senses there are built and rebuilt on study and work. In this framework, this article proposes to approach the educational experiences at the high school in order to understand the meanings that young people reconstruct about school in times in which the reason for being of this educational institution is widely discussed. To achieve the objective, a case study was carried out from a qualitative perspective consisting of semi-structured interviews conducted with 10 young people who are in the 6th year of a self-managed public school in the city of Villa Mercedes, San Luis. Argentina. We sought in this paper to describe some aspects of youth experiences without trying to impose truths or make generalizations but in order to contribute to the debate and thus understand the particularities of the relationship that young people establish with the school.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
La aceptación de un original por parte de la revista implica la cesión no exclusiva de los derechos patrimoniales de los/as autores/as en favor del editor, quien permite la reutilización, luego de su edición (postprint), bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.
La cesión de derechos no exclusivos implica que luego de su edición (postprint) en Question las/os autoras/es pueden publicar su trabajo en cualquier idioma, medio y formato; en tales casos, se solicita que se consigne que el material fue publicado originalmente en esta revista.
Tal cesión supone, también, la autorización de los/as autores/as para que el trabajo sea cosechado por SEDICI, el repositorio institucional de la Universidad Nacional de La Plata, y sea difundido en las bases de datos que el equipo editorial considere adecuadas para incrementar la visibilidad de la publicación y de sus autores/as.
Asimismo, la revista incentiva a las/os autoras/es para que luego de su publicación en Question depositen sus producciones en otros repositorios institucionales y temáticos, bajo el principio de que ofrecer a la sociedad la producción científica y académica sin restricciones contribuye a un mayor intercambio del conocimiento global.