Enseñar y aprender en contexto de ASPO y encierro punitivo

Authors

  • Natalia Rosana Zapata Facultad de Periodismo y Comunicación Social (UNLP)
  • Malena García Facultad de Periodismo, Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e657

Keywords:

communication, prisons, pandemic

Abstract

We present here the account of a pedagogical experience crossed by the context of social, preventive and compulsory isolation (ASPO) during the 2020 and 2021 school years, at the Penitentiary Unit 9 headquarters in La Plata (or UP9 classroom extension) of the Faculty of Journalism and Social Communication (FPyCS) of the National University of La Plata (UNLP).

Our teaching practice is framed in the subject Modernities, Media and Power, chair II (MMP II), a subject corresponding to the first section of the basic cycle, for the Technician in Social Communication (intermediate degree) of the Bachelor's Degree in Social Communication; It is also attended by students of the Professorship in Social Communication at the FPyCS-UNLP. In the previous Plan (1998) the subject is called "Communication and Media" and is located in the basic cycle for both careers.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Natalia Rosana Zapata, Facultad de Periodismo y Comunicación Social (UNLP)

Graduada, docente e investigadora de la Facultad de Periodismo y Comunicación Social (UNLP). Se desempeña en la cátedra Comunicación y Medios II y en el Taller de Planificación de Procesos Comunicacionales.

References

AA.VV. (2020). “Programa 2019. Modernidades, medios y Poder. Cat II”. La Plata: FPyCS-UNLP.

AA.VV. (2020) Web de cátedra: https://perio.unlp.edu.ar/catedras/modernidadescat2/. La Plata: FPyCS-UNLP.

Bracchi, C. (2004). Los “recién llegados” y el intento para convertirse en “herederos”: un estudio socioeducativo sobre estudiantes universitarios. Buenos Aires: FLACSO.

Bracchi, C. (2016). “Descifrando el oficio de ser estudiantes universitarios: entre la desigualdad, la fragmentación y las trayectorias educativas diversificadas” en Trayectorias Universitarias, 2, La Plata: UNLP.

Reguillo Cruz, R. (2000). Emergencia de culturas juveniles. Estrategias del desencanto. Buenos Aires: Ed. Norma.

Published

2021-12-30

How to Cite

Zapata, N. R., & García, M. (2021). Enseñar y aprender en contexto de ASPO y encierro punitivo. Question/Cuestión, 3(70). https://doi.org/10.24215/16696581e657

Issue

Section

Informe especial: el futuro que vendrá