The Agenda Setting Theory after five decades.

Authors

  • Yánder Castillo Salina Universidad de Oriente
  • Viviana Muñiz Zúñiga Universidad de Oriente

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e689

Keywords:

agenda setting, sociology of communication, framing, epistemology, theory

Abstract

The Agenda Setting's Theory is the perspective of the Sociology of Communication more replicated and internationally. Recent works in the matter reveal restlessnesses about what have beenrecognized like theoretic epistemological scarcities to explain the complex phenomenon of relations between social actors agendas like media, the publics and the makers of the policies. This work proposes an interview with the Ph.D. in Social Science Natalia Aruguete, investigator of the National University of Quilmes ( Argentina ) and an expert more recognized at the field. Enter the discussed subjects are the contributions of the theory to the social sciences field and the sociology of communication specifically, the epistemological scarcities of the positivism like paradigm and the inter discipline between this theory and the Framing Theory and another topics.

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Author Biographies

Yánder Castillo Salina, Universidad de Oriente

Doctor en Ciencias Sociológicas (2021), Máster en Desarrollo Cultural Comunitario (2018) y Licenciado en Periodismo (2015), por la Universidad de Oriente (Cuba). Investigador del Centro de Estudios Sociales Cubanos y Caribeños, adscrito a la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Oriente. Investiga la dinámica de comunicación y desarrollo local y la  construcción social de los problemas públicos, materias sobre la que ha publicado artículos en revistas académicas internacionales y en libros

Viviana Muñiz Zúñiga, Universidad de Oriente

Licenciada en Periodismo (2013) por la Universidad de Oriente (Cuba) y Doctora en Ciencias de la Comunicación Social (2018) por la Universidad de La Habana (Cuba). Docente del Departamento de Periodismo de la Universidad de Oriente. Investiga en torno a la relación entre las agendas pública, política y mediática, materias en las que ha publicado artículos científicos en revistas internacionales y en libros.

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Published

2022-05-10

How to Cite

Castillo Salina, Y., & Muñiz Zúñiga, V. (2022). The Agenda Setting Theory after five decades. Question/Cuestión, 3(71), E689. https://doi.org/10.24215/16696581e689