Digital platforms and university symbols

Authors

  • Ailén _ Fonseca Martínez Profesora de la Universidad de Oriente

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e780

Keywords:

digital platforms, university symbols, digital communication, cultural heritage.

Abstract

Abstract

The design of strategies based on the use of digital platforms is today an opportunity to learn about and make accessible the values of the values of the university's cultural heritage. That is why the article aims to design a digital communication platform for the symbols of the Universidad de Oriente based on cultural heritage. The proposal has theoretical-methodological approach and is developed from an analog conceptual model that takes into consideration aspects such as. The global approach, the systemic orientation and the optimization.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Botto, M y Méndez, M. (2018). El imaginario colectivo sobre internet de los nativos digitales argentinos que ingresan a la universidad. Question , 1(58), 1-19. https.doi.org/10.24215/16696581e046

Brull, M. (2021). Método híbrido para determinar los símbolos de identidad del patrimonio universitario. Maestro y Sociedad, 18 (3), 1120-1136. Recuperado de: https://maestroysociedad.uo.edu.cu

Carrillo, M., Castillo, A., y Blanco, T. (2013). La transmisión de marca en las universidades españolas en sus portales webs. Historia y

Comunicación Social, (18), 195-205. http://doi.org/10.5209/rev_HICS.2013.v18.43959

Carrillo, M., Castillo, A., y Parejo, M. (2017). La gestión de la información universitaria a través de las salas de prensa alojadas en sus

sedes web: propuesta de modelo para su gestión. Informação & Sociedade : Estudos, 27(1), 103-117.

https.//doi.org/10.22478/ufpb.1809-4783.2017v27n1.31168

Castellano, M. D. (2016). Aspectos pedagógicos del diseño de contenidos digitales interactivos, consideraciones sobre el proceso de mediación. Revista Virtual Universidad Católica del Norte, (49), 51-71. Recuperado de http://revistavirtual.ucn.edu.co/index.php/RevistaUCN/article/view/797/1317

De Pablos, J.M., Colás, M.P., López, A. y García, I. (2019). Use of digital platforms in

Higher Education from the perspectives of the educational research. REDU. Revista

de Docencia Universitaria, 17(1), 59-72. https.//doi.org/10.4995/redu.2019.11177

Homero, P. (2017). Plataformas virtuales y su impacto en la Educación Su

Published

2023-05-02

How to Cite

Fonseca Martínez, A. _. (2023). Digital platforms and university symbols. Question/Cuestión, 3(74), e780. https://doi.org/10.24215/16696581e780