Student Transmedia Production: New Ways to Communicate

Authors

  • Laura Tatiana Gómez Pérez UNLP

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e976

Keywords:

Communication, Academic Production, Students, Digital Platforms, Academic Journals, Transmedia Narratives.

Abstract

This essay examines some reflections on a digital environment that has impacted the ways we search for and access information through digital channels and platforms. The proposal, titled “REC: Student Journal of Communication,” aims to create an accessible space for the dissemination of original and unpublished academic productions by university students in communication. It also promotes the incorporation of diverse transmedia narratives, the use of gender-inclusive language, and the creation of a space for dialogue and interaction among teachers, researchers, and the educational community at large. REC aspires to become a platform for showcasing and supporting these productions within the framework of dissemination and support for the open-access knowledge movement.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguado-López, E., Becerril-García, A. y Chávez-Ávila, S. (2019). Reflexión sobre la publicación académica y el acceso abierto a partir de la experiencia de Redalyc. Palabra Clave (La Plata), 8(2), e067.

Casajús, L. (s.f) Transformaciones y cambios en los géneros periodísticos informativos en el contexto actual. Máster en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicación. https://www.mediafire.com/file/5lyl3h49y303yzp/Lucía+Casajús+sobre+Generos+y+formatos.doc/file

Fletcher, R. (2024). Más ’que sólo hechos’: ¿ qué piensan las audiencias de las ’necesidades del usuario'? Digital News Report 2024.Instituto Reuters para el Estudio del Periodismo. Universidad de Oxford

Gómez Pérez, L. (2023) REC. Revista de Estudiantes en Comunicación. Trabajo Integrador Final. Universidad Nacional de La Plata. SEDICI.

Irigaray, F., Lovato, A., (2014). "Hacia la comunicación transmedia"1a ed. - Rosario: UNR Editora. Editorial de la Universidad Nacional de Rosario.

Martín-Barbero, J. (2005) “Globalización comunicacional y transformación cultural” en Por otra comunicación: los media, globalización cultural y poder /coord. por Denis de Moraes (pp. 39-61).https://bit.ly/3IpX9cQ

Universidad Nacional de La Plata. (2018) Reglamento para las publicaciones científicas, académicas, periodísticas, culturales y literarias. (Resolución 42/2018). Consejo Directivo de la Facultad de Periodismo y Comunicación Social. https://drive.google.com/file/d/1zXFsMbp03NuKzgqxVNUXfEtOY7uUqyyz/view

Van Dijck, J. (2016) La cultura de la conectividad: una historia crítica de las redes sociales. 1ª ed. Buenos Aires: Siglo Veintiuno Editores

Sistema de Información Cultural de la Argentina. SInCA. (2023) Encuesta Nacional de consumos culturales 2013/2023. Dirección De Planificación y Gestión de Seguimiento. Ministerio de Cultura Argentina. {Informe}.

Published

2025-04-30

How to Cite

Gómez Pérez, L. T. (2025). Student Transmedia Production: New Ways to Communicate. Question/Cuestión, 3(80), e976. https://doi.org/10.24215/16696581e976