Analysis of the presence of the Rocío brotherhoods in the social networks

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e181

Keywords:

rocío, social networks, web 2.0, institutional communication, brotherhood

Abstract

Fraternities and brotherhoods, as public associations of the faithful within the Catholic Church, also have the need to communicate and maintain contact with members of the brotherhoods and their followers, like any other institution or collective. They have achieved these objectives through various printed publications to date and, furthermore, in recent years thanks to the different 2.0 platforms. In this sense, the Rocío brotherhoods are a good example, having a large number of followers and a great participation in social media, although not always correctly or based on a communication strategy. Therefore, this article aims to examine the presence and try to understand the use of social networks in these religious corporations.

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Author Biography

Manuel Jesús Cartes Barroso, Universidad de Sevilla

Doctor internacional en Comunicación (2014) y licenciado en Periodismo por la Universidad de Sevilla (España). Máster oficial en Artes de la Comunicación Corporativa por la Universidad CEU San Pablo (España). Investigador y miembro del Equipo de Investigación de Análisis y Técnica de la Información de la Universidad de Sevilla.

En la actualidad es profesor de la Universidad de Sevilla, donde imparte docencia en la Facultad de Comunicación (Departamento de Periodismo II). También es docente en la Universidad Europea Miguel de Cervantes (España), en los grados de Periodismo y Publicidad y Relaciones Públicas.

Su actividad investigadora se ha centrado en el estudio y análisis del periodismo y su historia, la comunicación corporativa, las redes sociales y la información sobre el hecho religioso. En este sentido, tiene varias aportaciones en seminarios y congresos, publicaciones en revistas científicas de alto impacto, así como colaboraciones en obras colectivas.

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Published

2019-08-29

How to Cite

Cartes Barroso, M. J. (2019). Analysis of the presence of the Rocío brotherhoods in the social networks. Question/Cuestión, 1(63), e181. https://doi.org/10.24215/16696581e181