The importance of communicational diagnosis and knowledge of the organizational culture for the management of university graduation, in crisis situations

Authors

  • Claudia Suárez Baldo Universidad Nacional de La Plata, Argentina
  • Rossana Viñas Universidad Nacional de La Plata, Argentina

Keywords:

Communicational diagnosis, graduation, management, crisis

Abstract

This paper shows the importance of communicational diagnosis importance and the knowledge of organizational culture for the management of university graduation in crisis situations, studying particularly the graduation in the Licenciatura en Comunicación Social, of the Facultad de Periodismo y Comunicación Social of Universidad Nacional de La Plata (FPyCS-UNLP), from the total suspension of face-to-face education by ASPO due to the COVID19 pandemic.

With this work, which adds to an extensive trajectory of writing, analysis and knowledge production, we assume the value of managing university graduation as a fundamental variable when diagnosing and planning inclusive educational policies to transform the socioeconomic conditions of our society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Claudia Suárez Baldo, Universidad Nacional de La Plata, Argentina

 

 

Rossana Viñas, Universidad Nacional de La Plata, Argentina

 

 

 

 

References

González Frígoli, M. (2016). «La importancia del diagnóstico y el conocimiento de la cultura organizacional para la generación de estrategias de cambio y transformación desde la comunicación interna en las organizaciones». [Tesis Doctoral]. La Plata, Buenos Aires, Argentina: Facultad de Periodismo y Comunicación Social-UNLP. Recuperado de http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/58446

Rinesi, E. (2014). «La universidad como derecho». En Política Universitaria. Recuperado de http://biblioteca.clacso.edu.ar/Argentina/iec-conadu/20171114055305/pdf_844.pdf

Slipczuk, M. (20/10/2016). «CFK: “El 4,5% de la población argentina está en las universidades y 3,5% está en las universidades públicas y gratuitas», en Chequeado.com. Recuperado de http://chequeado.com/ultimas-noticias/cfk-el-45-de-la-poblacion-argentina-esta-en-las-universidades-y-35-estan-en-las-universidades-publicas-y-gratuitas/

Suárez Baldo, C. (2020). «Curriculum, egreso y trabajo». [Tesis Doctoral]. La Plata, Buenos Aires, Argentina: Facultad de Periodismo y Comunicación Social-UNLP. Recuperado de http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/90324

Suasnabar, C. y Rovelli, L. I. (2016). «Ampliaciones y desigualdades en el acceso y egreso de estudiantes a la Educación Superior en la Argentina». En Pro-Posições. Recuperado de https://doi.org/10.1590/1980-6248-2015-0010

Viñas, R. (2016). «La universidad como horizonte». En Letras [en línea] N°4, pp. 55-63. La Plata: CILE, FPyCS (UNLP). Recuperado de http://perio.unlp.edu.ar/letras/historico/letras4/arts/art10/#p=8

------------- (2015). «Ser joven, leer y escribir». [Tesis Doctoral]. La Plata, Buenos Aires, Argentina: Facultad de Periodismo y Comunicación Social-UNLP. Recuperado de http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/44649

Viñas, R. y Suárez Baldo, C. (2017). «Graduación en comunicación: dispositivos y herramientas inclusivas para un campo disciplinar en las ciencias sociales». En X JIDEEP -Jornadas de Investigación, Docencia, Extensión y Ejercicio Profesional. La Plata, Buenos Aires, Argentina: Facultad de Trabajo Social. Recuperado de http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/63649

Published

2021-08-27

How to Cite

Suárez Baldo, C. ., & Viñas, R. . (2021). The importance of communicational diagnosis and knowledge of the organizational culture for the management of university graduation, in crisis situations. Actas De Periodismo Y Comunicación, 7(1). Retrieved from https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/actas/article/view/7057

Issue

Section

Educación