Game, rights and citizenship: the toy library as ambit of social intervention

Authors

  • María Victoria Martin Instituto de Investigaciones Sociosimbólicas Latinoamericanas Aníbal Ford; Facultad de Periodismo y Comunicación Social; Universidad Nacional de La Plata/ Departamento de Ciencias Sociales; Universidad Nacional de Quilmes http://orcid.org/0000-0001-6249-6935
  • Nancy Díaz Larrañaga Instituto de Investigaciones Sociosimbólicas Latinoamericanas Aníbal Ford; Facultad de Periodismo y Comunicación Social; Universidad Nacional de La Plata/ Departamento de Ciencias Sociales; Universidad Nacional de Quilmes http://orcid.org/0000-0001-9727-4718
  • Mónica Zapatería Facultad de Periodismo y Comunicación Social (Universidad Nacional de La Plata) http://orcid.org/0000-0003-2759-1333

DOI:

https://doi.org/10.24215/16696581e040

Keywords:

game, toy library, rights, intervention, social change.

Abstract

The purpose of this article is to reflect on the importance of game as ambit of Rights of the Child development and social practice. It analyse the experience of La Máquina de los Sueños, a toy library settled in San Carlos neigbourhood, in La Plata. In adittion, related to citizenship, we understand that this ambit proposes social intervention in orden to social change.

The study is part of the research project "Social practices and temporary representations: interchange between educational/political issues and social change” (2015-2019), Facultad de Periodismo y Comunicación Social, Universidad Nacional de La Plata, Argentina.

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Author Biographies

María Victoria Martin, Instituto de Investigaciones Sociosimbólicas Latinoamericanas Aníbal Ford; Facultad de Periodismo y Comunicación Social; Universidad Nacional de La Plata/ Departamento de Ciencias Sociales; Universidad Nacional de Quilmes

Licenciada en Comunicación social (1996), Profesorado en Comunicación (1998), Planificación y Gestión de Procesos Comunicacionales  (2006) de Facultad de periodismo y Comunicación Social Universidad Nacional de La Plata, Argentina.

Áreas de interés comunicación y cultura, comunicación y educación
Línea de trabajo: comunicación, cultura y tecnologías


Nancy Díaz Larrañaga, Instituto de Investigaciones Sociosimbólicas Latinoamericanas Aníbal Ford; Facultad de Periodismo y Comunicación Social; Universidad Nacional de La Plata/ Departamento de Ciencias Sociales; Universidad Nacional de Quilmes

Licenciatura en Comunicación Social (1995). Facultad de Periodismo y Comunicación Social Universidad Nacional de La Plata., Argentina
Magister en Comunicación. Universidad Iberoamericana de México (1998)

Áreas de interés comunicación y cultura
Línea de trabajo: comunicación, cultura y temporalidades

Mónica Zapatería, Facultad de Periodismo y Comunicación Social (Universidad Nacional de La Plata)

Periodista. Facultad de Periodismo y Comunicación Social  de la Universidad Nacional de La Plata, Argentina (1986).

Profesora Adjunta de la cátedra "Comunicación y Medios" de la citada unidad académica y docente extensionista. Maestranda de la maestría Planificación y Gestión de Procesos Comunicacionales.

Áreas de interés  Sociedad de la Información y TIC
Línea de trabajo: comunicación y TIC

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Published

2018-04-23

How to Cite

Martin, M. V., Díaz Larrañaga, N., & Zapatería, M. (2018). Game, rights and citizenship: the toy library as ambit of social intervention. Question/Cuestión, 1(58), e040. https://doi.org/10.24215/16696581e040