Educational Transformations

Youth, Technologies and Language in Pandemics Times

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/18524907e050

Keywords:

university, political communication, pandemic, inclusive language

Abstract

This work reflects on educational practices in times of crisis on the occasion of the global pandemic. For this, it recovers the experience of the mattery of second year Studies On Politics and Society II of the career of Higher Technician in Public and Political Communication, of the Facultad de Periodismo y Comunicación Social de la Universidad Nacional de La Plata. The pandemic obliged to rethink the educational practices and transform the classes in connectivity experiences. This work takes up the emergency and focuses in the experience of the mattery, and in the bonding youths-technologieslanguage in the university ambit.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Bernat, M. S. (2020). La pandemia, la vida cotidiana y la universidad. Questión; Incidentes III. Parte I: Experiencias. Recuperado de https://doi.org/10.24215/16696581e308

Gagliardi, V. (2020). Desafíos educativos en tiempos de pandemia. Questión; Incidentes III. Parte I: Experiencias. Recuperado de https://doi.org/10.24215/16696581e312

Grilli, T. (2019). Escribir desde la comunicación política. Letras, (8). Recuperado de https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/letras/article/view/5778

Lencina, A. (2019). Problematizar la palabra: las pibas y los pibes se educan y educan en la transformación. Letras, (8). Recuperado de https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/letras/article/view/5696

Sánchez, M. L. (2018). Redes y tecnologías, desafíos en la escritura. Letras, (7). Recuperado de https://perio.unlp.edu.ar/ojs/index.php/letras/article/view/5332

Viñas, M. y Secul Giusti, C. (abril, 2016). El encuentro con la lectura a través de las redes sociales. Ponencia presentada en la I Jornada sobre las prácticas docentes en la universidad pública de la Universidad Nacional de La Plata. Recuperado de http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/62587

Published

2020-08-20

How to Cite

Lagneaux, M. A. (2020). Educational Transformations: Youth, Technologies and Language in Pandemics Times. Revista Argentina De Estudios De Juventud, (14), e050. https://doi.org/10.24215/18524907e050

Issue

Section

Dossier temático